Najma

    Hejsan! Antagningsbekedet kom idag och jag har försökt läsa på olika antagningsstatistik men är verkligen helt förvirrad. Jag har länge haft mycket ångest över att komma in på utbildning och inte förstå beskedet eller vilka mina reservplatser jag ens har chans att komma in på har gjort det mycket värre. kan ni snälla hjälpa mig med vilka utbildningar jag ens har en chans att komma in på osv. Fråga 1:Vilken chans har att komma in på någon av dessa utbildningar? 1.Socionomprogrammet-Umeå Universitet -->Resultat från högskoleprov (HP) Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 15 Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 53 -->Gymnasiebetyg med komplettering (BII) Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 62 Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 12 2.Socionomprogrammet-Umeå Universitet-Distans: Reserv -->Gymnasiebetyg med komplettering (BII) Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 249 Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 6 -->Resultat från högskoleprov (HP) Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 119 Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 20 3.Socionomprogrammet Örebro Universitet -->Sökande med gymnasiebetyg med komplettering (BII) Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 165 Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 16 -->Sökande med resultat från högskoleprov (HP) Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 71 Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 72 Fråga 2: Är detta en bra utbildning,vad kan jobba med och hur ser arbetsmarknaden ut? Jag kom in på programmet:Samhällsanalys örebro universitet. Jag tyckte det lät som en intressant utbildning men vet inte mycket om arbetsmarknaden osv och osäker om jag ska tacka ja. Fråga 3: Om man kom in på ett högre upp program och blivit struken från de program som man hade lägre, om man tackar nej till den utbildning har man då fortfarande chans att komma in på dessa utbildningar. Kan man göra en sen anmälan på på de program som har öppet? Ställs man då sist i kön och vad händer med de program som man redan har sökt? Vet att det är många frågor men är helt vilsen och förstår inte mig på detta. Skulle verkligen uppskatta hjälp och svar, tack på förhand!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,

    det är Antagning.se som administrerar antagning till högskoleutbildningar i Sverige.

    Du kan ringa till dem på vardagar kl.9-16 tel.nr 0771-550720.

    Oavsett vad jag eller någon annan skulle svara, så är det den bedömning som Antagning.se gör, som kommer att gälla - när det handlar om antagning till en högskoleutbildning i Sverige.
    Vänligen
    ANNA