Milosz
    Hej!

    Jag har en snabb fråga om antagningsstatistik. När man tittar på webbsidan statistik.uhr.se och kollar på till exempel antagningsstatistik för Ämneslärarprogrammet i Uppsala Universitet ser man att antagningspoäng i urvalsgrupp HP var 0.95 i höstterminen 2017. Betyder det att om jag fick till exepel 1.1 poäng skulle jag säkerligen komma in på denna termin?

    Mvh, Milosz

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Ja!

    om HP urvalsgruppen har 0.95 - då skulle alla som har mer, över 0.95 kommit in denna termin.

    Med vänlig hälsning

    ANNA