Hassan
    Hej
    Är det möjligt att gå i ett kandidat program medans man samtidigt pluggar 30hp halvfart separat på distans i ett annat lärosäte?

    Jag har tänkt plugga ett kandidatprogram inom statsvetenskap men vill också lägga till 30 hp nationalekonomi som går på halvfart och distans i ett annat lärosäte än vad jag har tänkt plugga statsvetenskap, är detta möjligt ?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Ja, detta är möjligt. Antagning.se antar till max 45 hp per termin och det motsvarar 150% av studietakten men se om distans som du söker är Med eller Utan Obligatoriska träffar. Obligatoriska träffarna kan tyvärr krocka med dina föreläsningar och tentor på den andra utbildningen som du läser samtidigt.

    Studie- och yrkesvägledare