Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Tony,

    jag tror förklaringen till svaren är följande:
    till svenska Högskoleutbildningar måste man alltid ha Grundläggande behörighet. Annars är man Obehörig och prövas ej.
    Grundläggande behörighet kan man uppnå på olika sätt - bl.a genom studie på Allmänna kurser (1-3 år) på folkhögskolorna...
    Mn om du redan har grundläggande behörighet t.ex genom ett Slutbetyg från gymnasiet eller Examensbevis från komvux, då kan du komplettera med t.ex kurser i matematik eller andra kurser på diverse olika sätt, t.ex på en folkhögskola.
    ****
    Hälsningar
    Mikael syv