Sam
    Hej!
    Jag går i natur riktning och bor i Täby. Jag vill läsa eller göre prövning på arabiska som moderna språk 3 och 4 för att få maximala meritpoäng. Så jag letade efter många skolor men jag hittade inte information om det. Min skola erbjuder tyvärr inte det så tänkte jag fråga om ni vet var nånstans får man göra det.
    Tack!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Medan du går på gymnasiet kan du endast läsa kurser på eller via din gymnasieskola eller bedriva självstudier och sedan efter gymnasiet kan du anmäla dig till prövningar eller läsa på komvux.

    Med att läsa "via din gymnasieskola" menar jag att ibland finns det samarbete mellan skolorna och din skola anmäler dig till en kurs som går på en annan skola.

    Tyvärr känner vi inte till några andra alternativ. Prata med SYV och rektor på din skola!