Cajsa
    Hej! Jag ska till hösten studera Beteendevetenskap på distans samtidigt som jag bor i England. Om jag som färdigutbildad beteendevetare fortfarande är bosatt i England, finns det då möjlighet till arbete? Och isåfall, vad för typ av arbete kan finnas?

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Cajsa!

    Vad roligt att du ska börja studera beteendevetenskap!

    Det är en utbildning som du absolut kan ha användning för i andra länder. Eftersom att det handlar mycket om just, människan och beteende.

     Lite beroende på vad för utbildning som du går är arbetsmarknaden bred, du kan jobba inom skola, organisationer, personalfrågor, ungdomar mfl.

    På framtid.se kan du läsa mer om yrket beteendevetare> https://www.framtid.se/yrke/beteendevetare

    Vänliga hälsningar

    Melina, studie- och yrkesvägledare