Camilla
    Hej!

    Jag har varit i kontakt med antagning.se men fick inte svar på min fråga, hoppas ni kanske kan hjälpa mig.

    För att kunna ansöka om reell kompetens krävs b.la att man kan styrka tre års arbetslivserfarenhet på minst halvtid efter 19 års ålder. Kan arbetslivseraferenheten innefatta statligt subventionerade anställningar som extratjänst eller anställning med lönebidrag, nystartsjobb etc.?
    Med vänlig hälsning Camilla

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Camilla,

    man måste ladda upp TJÄNSTGÖRINGSINTYGET/INTYGEN när man söker till högskola/universitet. Så, det beror på om man kan få ett Tjänstgöringsintyg från varje arbetsgivare, där man har arbetat inom den aktuella perioden (efter 19 års-åldern). Kan man det, så tror jag och hoppas att den arbetslivserfarenhet kommer att gälla, räknas in.
    Med det är inte vi här på Fråga SYV som gör den bedömningen, se info på Antagning.se/sv/Det-har-galler-for-dig-som-gatt/En-annan-vag.