Milla SYV på FrågaSYV

    Hejsan,

    svar på din fråga är Nej, det kan man inte göra.

    Motsvarande kurs är Samhällskunskap A, 100 poäng. Samhällskunskap 1a1 är 50 poäng... men det är motsvarande kurser ... på så sätt att Samhällskunskap A motsvarar en kombination av Samhällskunskap 1a1 och 1a2.

    Några andra motsvarande kurser till Samhällskunskap 1a1, finns inte. Arbetslivsorientering... är det praktik eller är det en lokal kurs (orienteringskurs)? Oavsett vad som menas med "arbetslivsorientering", så kan man inte ersätta Samhällskunskap 1a1 med någon annan kurs än Samhällskunskap A (en "gammal" gymnasiekurs).

    Hoppas mitt svar blir till hjälp!

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare