Milla SYV på FrågaSYV

    För att kunna bli certifierad som estetisk injicerare  måste man ha medicinsk legitimation -se info på www.framtid.se om legitimationsyrken>>

    Utbildning till sjuksköterska är på tre år heltid och någon kort eller snabb variant finns inte, tyvärr.

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Räcker det att vara undersköterska eller måste man bli sjuksköterska?
    • Anna : Man måste ha "medicinsk legitimation" och undersköterska är inte ett legitimationsyrke. Det finns ca 20 stycken Legitimationsyrken inom Hälsa- och sjukvård och vilka de är kan du se här: http://www.framtid.se/yrke/legitimationsyrken
    • : man kan alltså läsa vilket som helst av dem där ca 20 yrkena? isåfall vet du vilken utbildning som är kortast?
    • Anna : Alla medicinska legitimationsyrken är på minst 3 år heltid på högskolenivå (= 180 högskolepoäng). Några är ännu längre och längst av dem är Läkarprogrammet som är på 5,5 år.
    Läs alla kommentarer