Klaesson
    Jag står just nu inför valet av högskoleutbildning och har så svårt att välja. Jag är helt säker på att jag i min framtid vill arbeta med inredning då det är de jag brinner för mest. Jag har kollat runt på många linjer och kurser men tycks inte hitta någon som jag riktigt fastnar för. Jag har varit inne på hemsidan www.inredningskurser.se och kollat på deras kurser och de verkar väldigt bra och lärorika. Är det någon av er som har erfarenhet eller koll på om de är bra kurser eller inte och ifall man har bra nytta av de till då man ska söka ett jobb. Jag har i gymnasiet gått en inredningslinje och vill inte att en kurs på inredningskurser.se ska bli enbart en repetition utan något nytt och lärorikt som kommer gynna mig. Och då de är på distans så vill man givetvis att kommunikationen ska vara bra så man kommer framåt med sina arbeten och lär sig något.
    Då jag funderar på att läsa någon av dom kurserna så tänker jag att det kanske vore bra att ha läst någon mer linje också som t.ex. något inom butik, projektledning, inköpare eller något liknande.
    Om det finns någon som som har något tips om vad jag skulle kunna gå för linje som hade gynnat mig till att bli inredare så vore det snällt om ni tipsa.
    Tack på förhand :)

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan!

    Jag vill tipsa dig om Konst och Kulturutbildningar som står under tillsyn av Myndighet för yrkeshögskola, du kan se alla dem här >>

    och så Yrkeshögskoleutbilndingar som alla hittas via www.yhguiden.se kan jag också varmt rekommendera.

    Tyvärr så har vi ingen erfarenhet av utbildningar på den sidan som du nämner i din fråga, så vi kan inte säga ngt om deras utbildningar - över huvudet taget.

    KKU och YH kan man lita på att det bra kvalité i - då de står under tillsyn av Myh (Myndighet av Yrkeshögskola). Plus att du har rätt till studiemedel från CSN när du läser en KKU eller en YH.

    Se om du själv hittar några intressanta för dig KKU och/eller YH utbildningar. Återkom annars, så ska vi försöka hjälpa dig.

    Lycka till!

    ANNA