kaj
    Hej, jag har läst franska ända sedan 6an till 9an, men jag känner verkligen att jag fattar ingenting och kan nästan inte någon franska( jag har ett C i betyg men tycker det känns fel för jag kan inte så mkt) Vet ni om man kan gå om franska steg 1 på gymnasiet fast man har läst det innan?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Nej Kaj, tyvärr så kan man inte läsa om nybörjarkurs i moderna språk.

    Det är endast du inte får något betyg (inte ens F för att F är ju också ett betyg) från vårterminen i åk9, då kan du läsa moderna språk (franska)1, men om du får betyg i franska - får du läsa Franska 3 som första gymnasiekurs.

    Hälsningar

    MikaelSYV