Aleyna
    Hej
    Jag har tagit studenten i somras men gått ut med 2 F.. Jag går på komvux för att komplettera mina betyg och undrar ifall det går att läsa till modersmål på komvux Har läst kurserna modersmål 1 och 3 men hoppat över 2an Kan man läsa till det och sedan byta ut den kursen man hade F på med något man har läst på komvux istället Det är ingen obligatoriskt kurs som jag har fått F på utan individuellt val?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Aleyna,

    har du på gymnasiet fått Examensbevis eller Studiebevis?

    Kan komvux i din kommun erbjuda undervisning i ditt modersmål?

    Svara på mina frågor (ovan) - för att ge mig möjlighet att ge dig bra (rätt) svar!

    Vänligen

    Julia SYV

    • : Jag har examensbevis och har fått min gymnasieexamen. Har ej hunnit kika på Ifall Stockholms stad erbjuder modersmål på komvux.. men går det att göra på det viset?
    • Julia : Om du har Examensbevis, då har du "gymnasieutbildning" komplett, kan man säga. Ingenting i Examensbeviset kan ändras. Det är som en bild som ej får redigeras, kan man jämföra med. Alla nya betyg kommer du Bifoga till ditt examensbevis och skicka tillsammans - när du söker till en eftergymnasial utbildning. För att gamla betyg inte ska räknas med måste du ha högre betyg i Exakt Samma kurs och kan tyvärr inte ersätta så som du vill. :(