T
    Hej SYV! Jag har funderat en längre period på att söka stipendium, men vet inte vad som generellt krävs för att göra det och vad jag ska tänka på.

    Efter att jag har tagit studenten vill jag plugga vidare och för att göra det måste jag flytta. Jag undrar om det är möjligt att söka stipendium för att kunna finansiera studentbostad? Jag vet med mig att jag också kommer behöva bekosta stora delar av summan för lägenheten ur egen plånbok, men jag tänker att ett stipendium skulle vara en god hjälp på vägen. Är det möjligt?

    Tack för svar! / Vänligen T

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej T, vi på FRåGA SYV känner inte någon möjlighet att söka stipendier för att skaffa eller möblera studentbostäder. Det som finns och som de flesta känner till är möjlighet att söka studiemedel hos CSN. Se på CSN´s hemsida om du skulle hitta information om möjlighet att låna mer än man vanligtvis kan låna t.ex för att ordna studentbostaden; tror tyvärr inte det men du kan fråga personal på CSN om det.
    Om du hittar något som hjälper till att svara på din fråga - för du gärna tipsa oss! Vi är tyvärr inte allvetande och är alltid villiga att lära oss mer!
    Lycka till!
    Vänligen
    Julia SYV