Alexander
    Hej! Jag går åk 1 i teknikprogrammet men klarar inte av och ska söka till åk 1 nästa år. Jag har försökt kämpa men de hjälpte inte. Jag började om en gång när jag flytta till sverige men när jag byter igen kommer jag börja en gång till och kommer vara 2 år äldre. Det spelar ingen roll för mig att börja om men det jag är oroligt över att kommer det va skillnad på utseendet mellan mig och dom som är född år 2000. På vilket sätt kommer det va skilland mellan mig och dom. Kommer vi va likadana själva utseendet menar jag eller kan man märka att jag är 2 år äldre. Jag vill helst ta studenten från gymnasiet. Inte något annat..

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Blir du 18 år snart? Då kan du läsa på de allmänna linjen på en folkhögskola. Där läser folk i olika åldrar och du som är 18 år, blir yngst av alla!

    • : Mina föräldrar vill att jag ska gå gymnasiet jag vill också gå gymnasiet.
    • : Jag vill inte gå folkhögskolan. Just nu går jag med 1 år yngre och man kan inte skilja på utseendet tvärtom jag är den kortaste i klassen. De jag undrar om kommer det va samma att man kan inte skilja på utseendet att jag är äldre 2 år.
    • : Han ni nån idee om de elever som är 2-3 år äldre resten av klassen vad tycker dom och hur känns det för dom?
    • : ?????????????
    • Mikael : Vi vet inte hur elever i din klass nästa år kommer att se ut. Vi tycker det är bäst för dig att tänka på de fördelar som du har: mer erfarenhet, så kan du ge de andra i klassen råd och även visa på att det är ok att tänka om och byta program, att det inte är farligt. Det viktigaste är att det blir bra till slut!:)
    • : Min kompis som är 3 år äldre i klassen han tycker att det är inget farligt och det märker inte att man är. Mina vänner säger också att dom har elever i klassen som är 2-3 år äldre och det är inte farligt. Hoppas dom har rätt.
    • : Och det märker inte om man är äldre**
    • Anna : Jag håller med att det inte alls är farligt och jag tror det kommer att gå jättebra!
    Läs alla kommentarer