Ellen
    Hej, jag ska söka till au pair i Luxemburg och har kontakt med en familj och allting ska skickas in till myndigheterna där just nu. Problemet är att jag inte tagit studenten ännu utan gör det i Juni, och dom vill ha ett bevis på att jag får fortsätta läsa studier? Hur ska jag gå tillväga för att få dethär beviset i förväg?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Ellen,
    det går tyvärr inte att få Examensbevis på förhand (eller i förväg); du kan på din skola få Intyg om att du studerar sista år på gymnasiet; du kan också be om urdrag ur betygsregistret som påvisar dina tidigare studier och de betyg som du redan har fått.
    Du kan alltid skriva och skicka med ett brev där du kort och tydligt förklarar att du just nu läser sista året på gymnasiet och att examensbeviset förväntas under första eller andra veckan i juni och så lovar du att så fort du får examensbevis - skicka med även det.
    Bästa hälsningar
    och Glad påsk!

    ANNA