Rebecka
    Hej! Jag ska börja studera en bachelor i International business administration, bba, i San Francisco. Jag tänkte bara höra, om jag väljer en inriktning inom management, kan jag då senare ta en master i real estate? Eller vad har de egentligen för krav på de mastern? Kan jag alltså ta en bba i management och sedan en MBA i real estate om jag skulle vilja välja att ta det spåret för att ev bli mäklare? Har kollat på skolor som nyu, cornell, ebs, essec etc. Eller krävs det att man har en bachelor inom finans/ real estate? Jag är inte helt säker på att jag vill gå den vägen, men vill ändå veta vilka möjligheter specifikt jag har. Vilka vägar kan jag gå med en BBA? Spelar det en jätte stor roll vilken inriktning jag har då? Mvh Rebecka

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    En fråga: tänker du läsa master i Sverige sen?

    om inte, kan vi tyvärr inte svara på din fråga, utan råder dig fråga på de skolor som du vill läsa master på, vad de ställer för krav för att ta dig in på sina utbildningar.