Hej Elin,
    du frågar vilken utbildning är "bäst" för att bli Affärsjurist >>. Jag kan inte veta hur de arbetsgivare kommer att tänka, hos vilka du kommer söka jobb om fem år. Men - om jag själv tänkt bli affärsjurist - så skulle jag resonera så här: det är inte säkert att man kommer in på masterprogrammet sen, efter kandidatprogrammet; det är inte heller säkert att man står fast vid sin "yrkesdröm" och vill bli just Affärs-jurist. Ändrar man sig och vill jobba inom andra områden, är juristexamen bättre att ha.

    Så här skulle jag göra_...
    Så, jag skulle själv söka i första hand till juristprogrammet - på andra de lärosäten där utbildning ges och där jag kan tänka mig vilja studera; men i andra hand - till kandidat i affärsjuridik (detta i fall jag ej skulle komma in på juristprogrammet). Så skulle jag tänka... men man kan tänka olika.

    Vänligen
    ANNA