Emma
    Hej!
    Jag vill läsa ett naturvetenskapligt basår nu till hösten och då ingår kursen matematik 3 i alla jag tänkt söka, men jag har redan läst matematik 3b. Dock står det att man läser matematik 3c men det är ju bara ett kapitel som skiljer 3b och 3c åt och jag undrar om jag då kommer behöva läsa hela kursen matematik 3c omjag redan läst 3b?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det bestämmer lärosätet där du läser basår. Viktigt att tänka på - trots samma innehåll är det olika ”sätt” man läser på; vill man utnyttja platsgaranti efter basåret kan det krävas att man har läst Alla kurser som ingår; ännu en sak är att det blir lättare att läsa matte 4 om du repeterar matte 3 på basåret och det där ”kapitlet” som skiljer matte 3b och 3c åt, kanske inte ligger som ett separat avsnitt inom basåret utan är spritt inom hela matte-undervisningen.

    Studie- och yrkesvägledare