Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Linnea,

    särskild behörighet till psykologprogrammet på de svenska lärosätena är godkända betyg i samhällskunskap 1b och matematik 2
    Grundläggande behörighet är för dig: examensbevis med godkända betyg i svenska 2 & 3 och engelska 6.
    Man ska ha både grundläggande och särskild behörighet; alla behöriga sökande konkurrerar sedan om utbildningsplats.

    mvh

    Milla

    Studie- och yrkesvägledare