J
    Hej,
    Om man ska söka till ett läkarprogram där det krävs att man har läst fysik, kemi, biologi och matte 4/d. Om man nu varken gick teknik eller natur i gymnasiet och vill läsa kurserna på komvux, gör dem så att de endast går betygen på från komvux?

    Om man nu fick 15 i snitt när man läst it gymnasiet, och sedan ska läsa till alla behörigheter till ett läkarprogram på komvux och man får högsta betyg i alla kurser, höjs snittet då?
    • : Men om man fick högsta betyg på komvux men så höjs inte snittet med så mycket, måste man tex läsa upp svenska 3 då om man nu fick E i den kursen p gymnasiet?
    • Ludmila : Viktigast är det att bli behörig. Sen kan man satsa på högskoleprovet! :)
    • : Har du några tips på studieteknik?
    • Mikael : Yes! Vi har samlat Tips om Studieteknik på http://www.gymnasieguiden.se/informeras/tips-om-studieteknik
    Läs alla kommentarer