Nora
    Hej
    Det är så att jag har sökt till socionomprogrammet vilket kräver Matte 2 som särskild behörighet. Jag har F i matte 2 men har godkänt i matte 3c. Jag undrar då om jag fortfarande är behörig? Då jag läst att man kan vara det om man klarat av den högre kursen

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Nora, jag tror och hoppas att du blir bedömd som behörig just pga det du skriver i din fråga: att man anses vara behörig i de lägre kurserna om man har godkänt betyg i en högre kurs inom samma ämne.
    För säkerhets skull kan du kontakta Antagning.se för att kontrollera att de ser ditt godkända betyg i matte 3.
    Vänligen och lycka till med din ansökan!
    ANNA