David
    Hej! Jo jag har en väldigt "enkel" fråga som jag behöver få svar på. Kan man om man har betyg i Matte 2a, börja läsa Matte 3b. Eller måste man läsa Matte 2b för att kunna läsa Matte 3b?

    Tack på förhand!!

    Mvh, David

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej David,

    det är helt OK att Iäsa matte 3b efter det att man gick matte 2a. Det kan bIi Iite tuffare att kIara kursen matte 3b, då matte 2a är Iite Iättare kurs, men behörighet har du. Var beredd att Kämpa på Iite extra bara. Kika på www.matteboken.se där du kan köra Iite repetition och förberedeIse genom sjäIvstudier.

    Bästa häIsningar

    Peter SYV