Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Iavin,

    nya yrkeshögskoleutbildningar kommer att beviljas och godkännas av MYH, Myndigheten för yrkeshögskola i februari 2018. De utbildningar inom yrkeshögskola som är godkända för framtida starter kan du se på www.yhguiden.se - och om det ej finns någon utbildning till Apotekstekniker i Skåne att hitta där - då är det så att det i dagens läge ej finns någon sådan utbildning i Skåne.
    Vi får hoppas att det startar inom kort. Men idag vet vi inte om så blir.

    Titta på de utbildningar som vi vet kommer att starta - ex.
    >>Yrkeshögskoleutbildningar i Skåne inom Hälsa-& sjukvård
    och vi hoppas fler intressanta för dig yrkeshögskoleutbildningar kommer att beviljas framöver.

    Vänligen

    L. :)

    Liselotte
    • : i malmö finns utbildningen men det står att man ska ha eng 6 mins c i betyg tror du det finns chans att komma in om man bara har läst eng 5?
    • Liselotte : Yrkeshögskoleutbildningar kan ta in obehöriga i "fri kvot" - upp till 20% av platser kan tillättas av obehöriga. Därför kan du söka och kan också komma in. Givetvis är det bättre att vara behörig. Men sök och vi håller tummarna! :) Lycka till!