Nojus
    Jag har valt gymnasium i en ganska liten by, men problemet är att jag fick reda nyss att det är omöjligt att ta mig fram till skolan.
    Jag har valt 4 stycken val och jag är behörig till alla förutom andra valet, men på sidan dexter står det att man kan inte välja 3 eller 4 valet om man är behörig till första valet.

    Min fråga vad ska jag göra, vart ska jag ringa för att få mitt 3 eller 4 val

    2 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej!

    Vad jobbigt för dig, men det borde gå att lösa.

    Mitt tips är att du först kontaktar gyantagningrn (där du gjorde ditt gymnasieval).

    Du hittar alla antagningskanslier i Sverige på: http://antagningskanslier.se/

    Du kan även testa att kontakta din hemkommun.

    Vänliga hälsningar

    Melina, studie- och yrkesvögledare