Alex
    Kan man bli civilingenjör inom byggområdet om man går på tekninvetenskap eller natur natur. Vill därför fortsätta plugga efter gymnasium 5år

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Alex,

    Civilingenjörsprogrammet kräver matte 4, fysik 2 och kemi 1. Fysik 2 och Matte 4 läses både på NA/naturvetenskap och på TE/teknikvetenskap, som obligatoriska kurser. Både de gymnasiala utbildningar passar, därför, in i dina framtida mål.

    Mvh
    ANNA