X
    Hej!
    Jag går just nu en intervallbehandling på SCÄ och har blivit erbjuden att gå en mer omfattande behandling (vilket min magkänsla säger att krävs) i ca 3 månaders tid från kl 09-15 varje vardag. Det som står emellan är att jag verkligen inte vill gå om 2:an utan ta studenten med mina vänner 2018. Finns det någon möjlighet till det eller skulle jag behöva gå om?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,

    häIsan är det viktigaste, tycker vi här på Fråga SYV. Se tilI att göra aIIt du kan för att bIi frisk. Om man inte är frisk kan man varken sig arbeta eller studera... ingen vinner på det.

    Prata med kurator på din skola, med sjuksöterska och med rektor på ditt program. Eftersom du är 17 år, och ännu inte är myndig, kan du överlåta ansvar och förhandlingar med skolan till dina föräldrar.

    Din kommun (Utbildningsförvaltningen) kan kanske erbjuda dig stödundervisning, t.ex på distans. Undervisning på sjukhus/vårdinrättning kan kanske också finnas (i viss mån).

    Jag kan inte svara på frågan om det blir möjligt för dig att ta studenten samtidigt som din klass gör det. Det som är det viktigast är att du blir frisk. Allt annat får komma i andra hand!

    Hoppas mitt svar blir på något sätt till hjälp för dig!

    Bästa hälsningar & Lycka till!

    ANNA