MI
    Hej
    Jag har täkt att ansöka till tandhygienst, det jag läst då att man behöver naturkuskap 2 för att kunna vara behörig. Jag har läst vård och omsorg linjen och de sa då om man läst vård och omsorg linjen så behövs det inte att komplitera...?
    • Anna : Har du Examen /inte Studiebevis, utan just EXAMENSBEVIS/ från vård- och omsorgsprogrammet? Har du godkänt betyg i alla kurser i det examensbeviset?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej, det kan stämma att du ej behöver komplettera vad gäller Naturkunskap 2. Men det är inte så att om man "har läst"... utan det är viktigt att veta Vilka Godkända betyg du har fått + om du fick ut ditt Examensbevis från VO?
    Har du godkända betyg i Medicin 1 och i Vård- & omsorgsarbete 1 och 2? Har du godkänt betyg i Naturkunskap 1a1?
    Om du är osäker, ta dina betyg till SYV på komvux och fråga.
    Du kan också ansöka om en högskoleutbildning och då får du sedan svar från Antagning.se om du på de betyg som du har laddat upp på "mina sidor" på antagning.se blev av dem bedömd som Behörig eller inte. Om inte, brukar antagning.se uppge varför de anser att du inte är behörig.

    Bästa hälsningar

    ANNA