Emma
    Jag går naturbruksprogrammet med högskoleprofil och naturvetenskaplig inrikting. Jag undrar om jag behöver läsa kursen naturkunskap 1a1 eller om den kursen kan ersättas av kemi-, fysik- och biologi 1. Eller om den går att ersätta på något annat sätt av dom kurserna jag läser inom naturbruk?
    • Ulla : Jag råder dig att följa den planeringen som din gymnasieskola har gjort. Din skola (SYV och rektor) planerar inte några "onödiga" kurser för eleverna. det tycker jag du kan lita på! :)

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Emma,

    enligt den generella planen för NB>>>, är Naturkunskap 1a1 en Obligatorisk kurs och Betyg i den kursen måste finnas i Examensbeviset från Naturbruksprogrammet.

    Det finns ersättningsmöjligheter för kuren NATURKUNSKAP 2. Bland annat kan en kombination av godkända betyg i 3 kurser: Fysik1a, Kemi1 och Biologi 1 ersätta godkänt betyg i Nk2.