frida

    Hej! Jag har läst Naturkunskap 1a1 på gymnasiet och nu behöver jag Naturkunskap 2 för att vara behörig till det program jag vill komma in på på högskolan. Behöver jag läsa Naturkunskap 1a2 innan eller kan jag läsa Naturkunskap 2 direkt?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej, du behöver läsa naturkunskap 1a2 och få godkänt betyg i den kursen; på så sätt får du samma behörighet som naturkunskap 1b ger. och efter det läser du naturkunskap 2.

    Hälsningar

    Mikael