a.
    Hej!

    Jag har tänkt söka till receptarieprogrammet på hemsidan antagning.se men jag undrar ifall man behöver välja grundnivå?
    Eller jag undrar ifall man behöver välja avancerad nivå?

    Eller ingen utav dem? d.v.s varken välja avancerad eller grundnivå,så kanske det är?.
    Tänkte ni på frågasyv kanske vet vad jag behöver välja,och jag tänkte även att det är bra att jag skriver vilket program så ni vet vad jag behöver eller inte behöver välja för just det programmet./tack

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Om du är 18 år, så tror jag inte du redan har kandidatexamen från högskola/universitet och Avancerad nivå är magister och masterprogram som kräver att man sedan innan har kandidatexamen . Receptarie ligger på grundnivå. Se om du bara väljer Receptarie, utan att välja nivå, så borde du hamna rätt.

    Om det krävs att välja nivå, välj Grundnivå i så fall och lycka till med din ansökan!

    Studie- och yrkesvägledare