Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Anna-Lena,
    i Naturkunskaps-kurserna ingår det också "biologi-delen".

    Om komvux tar in dig på Naturkunskap 2 direkt, utan att du har godkänt betyg antingen i nk1b eller i biologi 1, kan det bli får svårt för dig att klara av få godkänt betyg i nk2 och det vill komvux undvika, därför tror jag att komvux kommer kräva eller föreslå att du först läser nk1b eller biologi 1 - men om du får godkänt betyg även i Biologi 1 (och du sedan innan redan har godkända betyg i Fysik1a och i Kemi 1), då behöver du inte läsa Naturkunskap 2 (för att betygen - Godkända betyg, alltså - i Fysik1a, kemi1 och biologi 1 (sammanlagt i de 3 kurserna) ersätter naturkunskap 2).

    Vänligen
    Julia syv