Emma
    Hej,
    jag funderar på att gå individuella kurser till våren, men planerar att vid senare tillfälle att läsa ett helt program. Om programmet innehåller någon kurs jag redan läst, behöver jag då läsa kursen igen?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Emma,

    jag gissar på att din fråga gäller kurser och program på Högskolenivå, stämmer det?

    Om du kommer på ett program, som innehåller kurser som du redan har läst, ansöker du om "Tillgodoräknande av tidigare utbildning" och kan då hoppa över de kurser som bedöms samma eller "motsvarande" av de utbildningsansvariga.

    Vänligen
    Julia