Tim

    Jag går andra året på Teknikprogrammet med inriktning på Informations och medieteknik. Jag är ganska sugen på att bli spelutvecklare och därför undrar jag om man måste läsa matte 5 i trean eller om det räcker med matte 4.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Tim,

    det finns idag inte några eftergymnasiala utbildningar i Sverige som kräver mer matte än Matematik 4, för behörighet.
    Matematik 5 och matte specialisering läser man om man gillar matte så mycket att man vill lära sig så mycket som möjligt och/eller om man vill få meritpoängen.

    Yrkeshögskoleutbildningarna brukar max kräva matte 3, ex. se info om några yrkeshögskoleutbildningar inom spelprogrammering:
    the-game-assembly/level-designer
    the-game-assembly/spelprogrammerare-thegameassembly-stockholm
    the-game-assembly/spelprogrammerare
    mvh

    ANNA