A
    Hej! Jag undrar om det finns bestämda prövningstillfällen eller om man själv får välja när man ska skriva prövning?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hejsan!

    Det brukar finnas några olika bestämda datum under varje termin - då man kan göra Prövningar och man får i så fall välja ett av de datumen. Det kan vara lite olika i olika kommuner men vår erfarenhet är att det är sommaruppehåll och under perioden juni - augusti är det mycket svårt att hitta möjlighet att göra prövningstillfällen att anmäla sig till. Se också om det finns intressant för dig information på den här sidan, som handlar om Prövningar.

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare