Mattias
    Jag funderar kring att läsa till beteendevetare och plocka ihop min examen själv. Som jag förstår det så ska man läsa 90 hp (huvudämne) och resterande 90 hp plockar jag ihop själv. Jag har fundering kring att läsa kriminologi som huvudämne och då finns kurser i kriminologi 1, 2, och 3 (vardera 30 hp) men sedan finns det även kurser som är 15 hp samt 7,5 hp i kriminologi. Kan jag själv välja vilka kurser jag läser i kriminologi bara jag får ihop 90 hp totalt eller hur fungerar det?
    Tack på förhand!
    Mattias

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Mattias!

    Du får gärna läsa på information den här sidan om hur man sätter ihop sin egen examen inom Beteendevetenskap. Det är ganska allmän information, och vi råder dig att ta kontakt med en studievägledare på den institutionen där du sedan vill ta ut Kandidatexamen och göra en planering tillsammans med Studievägledaren - så att allt blir "rätt och riktigt".

    Vi på Fråga SYV har tyvärr inte detaljerad kunskap i en fråga om vilka kurser inom Kriminologi som får ingå i beteendevetenskap-kandidatexamen. Den frågan måste du ta upp med en Studievägledare på den insititutionen där du planerar ta ut din examen.

    Bästa hälsningar

    ANNA