Föredrar att inte uppge
    Hej SYV,
    Jag undrade av hur stor betydelse det är att för anställning nationellt att välja en högskola av högre anseende? Kommer det i framtiden att påverka mina möjligheter att få ett jobb?
    Samt undrade jag ifall internationella organisationer(t.ex FN) tar högskolornas anseende och betygen i åtanke när det kommer till anställning?

    Tacksam för all återkoppling

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Olika arbetsgivare kan tänka olika kring de frågorna, det går därför inte att ge ett generellt svar. Fråga de arbetsgivare som du i framtiden vill söka jobb hos.

    Förutom utbildning så finns det många andra mycket viktiga faktorer som t.ex personliga egenskaper och familjesituation; karriärmål och vilka tidigare arbetslivserfarenheter man har.

    Studie- och yrkesvägledare