Gent
    Jag gjorde nationella i matematik 2b i förrgår och har muntliga testet kvar. Hinner hermods skicka betyget till antagning.se innan 21 juni? Har försökt hitta om hermods är ansluten till antagning.se så att betygen skickas in automatiskt och det står att hermods (göteborg) är ansluten. Innebär det att att hermods (distans) är ansluten?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Gent!
    sista kompletteringsdag är 21 juni och det är den dagen som Antagning.se ska ha tillgång till alla dina betyg, men det är givetvis bra om betyget kommer in tidigare än 21 juni.
    Om skolan är ansluten till BEDA, gemensamma betygsdatabasen, bör betyget bli synlig på Antagning.se men det är ditt ansvar att försäkra dig om att "klaffar" och funkar;
    mitt råd är att du försöker snarast möjligt få ut ditt betyg på pappret, från Hermods. Detta för att du ska - vid behov - kunna ladda upp det på din plats på Antagning.se - om du t.ex den 21 juni skulle se att betyget ej är synlig.

    Vi på Fråga SYV kan inte garantera att det funkar. Det borde det göra men det är Ditt Ansvar att se till att alla betyg är synliga på antagning.se.

    Vänliga hälsningar

    ANNA