Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Erik,

    det är de betyg som du får in i Slutbetyget - i matte är det betyget som du får i maj-början av juni, dvs på våren som spelar roll. Om du blir eller inte blir antagen i den preliminära antagningen spelar ingen roll. Antagning till gymnasiet görs om helt - när vårterminens betyg kommer in. Du måste därför försöka få godkänt betyg på vårterminen; det är det som är viktigt och spelar roll.

    Prata med din matte-lärare; be om tips och hjälp. Dyskalkyliutredning? om du skulle ha dyskalkyli, måste du få hjälp av speciallärare.

    Lycka till!

    Julia syv