Hej Anne,
    din fråga kan vi tyvärr inte svara på. Vi kan endast ge dig länkar till några sidor som vi bedömer som pålitliga och innehållande relevant information där du själv kan söka vidare.
    En sida som handlar om studier i Norge är Utdanning.no och du kan också hör med den svenska CSN. Info och länkar finns också på https://www.studera.nu/studera-utomlands/pa-egen-hand/lander-a-o/norge/

    Jag är inte heller säker på vad din fråga gäller: Du frågar om "Bidrag i Norge"...
    - är det så att du vill studera i Norge och få bidragsdel av studiemedel från CSN (svenskt studiestöd)?
    Svar: om CSN beviljar dig Studiemedel för studier utomlands - BIDRAGSDEL brukar man inte betala tillbaka /såvida man ej fick mer i bidrag än man hade rätt till/;
    eller
    - är det så att du vill studera i Sverige men få studiebidrag från Norge?
    *****
    Jag skulle råda dig att ställa frågan mer specifikt när du kontaktar de olika myndigheter, ex. uppge i vilket land du vill studera och vad det är för sort studier - är det på gymnasial nivå eller på eftergymnasial nivå och ännu mer konkret: inom vilken studieform?

    Det kan vara viktigt att veta i vilket land som du är medborgare i och/eller har uppehållstillstånd i.
    Det kan också vara viktigt att veta i vilket land som du är folkbokförd.
    ___________________
    Jag förstår att det är en viktig fråga - STUDIEEKONOMI - när man planerar att studera.
    DÄRFÖR måste det bli rätt information för dig. Och rätt information kan inte vi på Fråga SYV ge när vi inte ens förstår i vilket land du vill studera, på vilken nivå, under hur lång tid och om du över huvudet taget har rätt till studiestöd i Norge och/eller i Sverige.

    Ang. Norsk studiestöd har vi i princip inte någon information, över huvudet taget, tyvärr.
    Ang. Svenskt studiestöd kan vi på Fråga syv ge Grundläggande/Övergripande info men för att få reda på detaljer och för vad som gäller just för dig och de studier som du vill bedriva, måste vi hänvisa till www.csn.se

    Bästa hälsningar och lycka till!

    ANNA

    Motsvarighet till CSN i Norge - https://www.lanekassen.no/
    Hör med Lånekassen>> om du har rätt till Norsk studiestöd.
    OBS! det är olagligt att få ekonomisk stöd från flera länder för Samma studier. Blir man påkommen, blir man polisanmäld (info om det kommer från CSN som påstår att de polisanmäler misstänkt bidragsfusk och att risken att "åka fast" är mycket stor).