mahid
    Hej är bilförsäljare ett dåligt/bra yrke tjänar man bra beror det på vilken bilbutik man jobbar på vi tar som exempel Novation AB tjänar man bra där?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Mahid!
    Om yrke Bilförsäljare kan du bl a läsa på http://www.framtid.se/yrke/bilforsaljare

    Löner som man har hos privata arbetsgivare är inte offentliga uppgifter och vi kan därför inte ge pålitligt svar på vad man som bilförsäljare tjänar.
    Jag råder dig göra Studiebesök hos bilförsäljare och du kan be dem att svara på några frågor: bl a om vad de tjänar.

    Jag gissar på att det kan vara väldigt olika löner: mest beroende på hur mycket man lyckas sälja (provision).

    Bästa hälsningar
    ANNA