Sussy
    måste man läsa biologi 1 för att kunna läsa biologi 2 på komvux?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Sussy,

    komvux gillar inte ge studieplatser om de inte tror att man kan uppnå godkänt betyg, därför är det extremt sällan man kan få studieplats på kursen Biologi 2 om man inte först läser och får godkänt betyg i Biologi 1 /eller så kan man göra prövning i Biologi 1 - och får man godkänt betyg på prövningen, är det lika bra då som om man läste kursen/.
    Komvux kan ta in på Biologi 2 direkt, om de tror att du kan klara av den kursen. Ex. om du har högre utbildning inom naturvetenskap/biologi från ett annat land eller på annat sätt kan påvisa att du har goda (tillräckliga) förkunskaper.

    Hälsningar
    Peter syv