Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Ali!
    den lättaste kursen på nivå 3 är 3b; för att 3c är lite svårare och det finns bara 2 kurser i matematik på nivå 3 i Sverige idag - 3b och 3c, så lättare kurs i matte på nivå 3 finns inte, än 3b.
    Alltså, om du behöver ha godkänt betyg på nivå 3 i matte - så kan du inte läsa lättare kurs än 3b.
    Innehåll i alla grundskole- och gymnasiala kurser i matematik kan du se på Matteboken.se