Colin
    Hallå! Är en före detta elev som blev utskriven runt mars och valde att inte gå kvar på gymnasiet terminen efter. Har börjat kolla olika utbildningar nu igen på komvux men har haft usel koll på gymnasiepapperna och har tappat bort mina betygspapper helt enkelt. Finns det något sätt att få en legitim kopia på mina betyg så jag vet vilka kurser jag behöver plugga inför en eventuell gymnasieexamen inom komvux? Tack på förhand.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Ja, din f d gymnasieskola måste kunna ge dig kopior på dina betyg. Har du frågat på din f d gymnasieskola ?

    Studie- och yrkesvägledare

    Ang.åldersgräns för att läsa på komvux - om du ex.fyller 20 år under 2019, kan du tidigast börja läsa på komvux från 1juli 2019.

    • : Det har jag inte gjort, de svarar dock aldrig på email eller telefon, så antar att jag måste gå dit i person och fråga isf. Tack för hjälpen!
    • Milla : Just nu är det semestertider!
    • Milla : Testa be komvux ansöka om att gymnasieskola ska meddela dina betyg till komvux.