Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Anna!

    Ja, det är möjligt att bli Antagen till både program och till en kurs på högskola och läsa dem samtidigt, dock får man max läsa 150% av studietakt (dvs 45 högskolepoäng per termin).

    På heltid läser man 30 högskolepoäng per termin. Man kan bli antagen till upp till max 45 hp per termin, vilket innebär att man kan bli antagen till ett program på heltid + till en kurs på max 15 hp. Om kursen är på 30 hp, blir man inte antagen (för att det är för mycket studier, mer än de tillåtna 150% av studietakten).

    Hoppas mitt svar förklarar en del och onskar dig lycka till!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare