patrik
    Hej! Jag går åk 1 i gymnasiet och har sökt om till åk 1 igen till el programmet. Jag fick 192.5 poäng i grundskolan. Jag har sökt till 2 gymnasium men jag är rädd att jag inte kommer in i programmet och skolan. Syv i den gymnasiet sa att det är 28 platser och 23 har sökt och han sa om du är behörig så du är en av dom 23. Och lägsta poängen är 80 poäng för att komma in i skolan. Men jag är ändå nervös om jag inte kommer in i någon gymnasium..

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Patrik,

    jag tror det är helt lugnt. :)

    Om det är 28 platser och 23 behöriga sökande och du är en av de behöriga sökande, så kommer du in.

    Om det är färre behöriga som söker, än det finns utbildningsplatser, kommer alla behöriga sökande in.

    Syv i den gymnasiet måste också ha sagt samma sak till dig, eller hur?

    Vänliga hälsningar

    Julia syv