lucia
    Hej! Jag har tidigare pluggat en termin på 30hp på universitetet. Jag tog dock inte alla 30 poäng, jag klarade alltså inte alla tentor. Jag tog 22,5 av kursens sammanlagt 30 HP och har då alltså kvar 7.5hp.

    Nu till hösten har jag sökt in till ett kandidatprogram på 30hp per termin i 6 terminer. Måste jag avregistrera mig från den tidigare kursen, den jag har 7.5hp kvar hos, för att kunna bli antagen till kandidaten? Eller kan jag bli antagen så länge jag inte omregistrerar mig på den gamla kursen?

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej Lucia,
    det är en fråga du måste ställa till Antagning.se
    Du kan t.ex ringa dem på tel.nummer 0771-550 720 vardagar kl.9-16.
    mvh
    SYV