Chaeyoung
    Hej jag heter Chaeyoung och drömmer om att få bli advokat. Problemet jag har är att skolorna jag vill ansöka till inte har juridik - inriktingen utan bara ekonomi - ekonomi. Kan jag ändå söka till juristprogrammet (universitet) om jag gått ekonomi ekonomi på gymnasiet?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej,Chaeyoung!

    Du bIir på Ekonomi-ekonomi behörig (om du får godkända betyg) tiII Juristprogrammet på högskoIenivå. Det krävs inte att man Iäser juridik på gymnasiet för att kunna Iäsa juridik på högskolenivå.

    Vänligen

    Liselotte SYV

    Liselotte