Lema
    Hej!

    Har hört talas om att vid reservantagning till högskola/universitet först går på antal ansökningskvoter man är med i. (BI, BII, HP osv). Alltså oberoende av poängen utan enbart antal kvoter man är med i. Och ifall det är flera som är med i samma antal ansökningskvoter går man sedan på hur höga betyg/hp man har. Stämmer detta? Det jag särskilt är intresserad av är läkarprogrammet i Göteborg och Örebro.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Det är inte säkert det blir reservantagning till läkarprogrammet pga alla antagna i urval 1 kanske tackar jag till sina platser.

    Om det blir reservantagning, då kan man vara aktuell för den i alla de grupper i vilka man prövas; på så sätt är det fördelaktigt att prövas i så många urvalsgrupper som möjligt.