Johanna
    Hej!
    Just nu går jag åk 2 samhälle beteende. På fritiden tränar jag brottning ungefär 5 ggr per vecka och skulle vilja bli riktigt duktig på det då det är vad jag brinner för.
    Det enda med skolan jag gillar just nu är sociologin och psykologin. Stressar super mycket i veckan då det känns som att jag inte hinner. Först har jag skola sen går jag hem och käkar då skolmaten är extremt tråkig (är vegan) och sen åker jag och tränar. När jag kommer hem efter träningen är jag oftast väldigt trött och hungrig och hinner inte plugga någonting. Funderar på att byta till distansgymnasium då jag kan käka vad jag vill, träna när jag vill men samtidigt plugga (skapa ett eget schema) och förhoppningsvis sluta stressa sönder över att hinna med skolan, äta och plugga.
    Stressen just nu förstör skolan helt för mig och gör att jag tappar motivationen helt, och det enda jag ser fram emot på dagen är träningen. Hoppas någon förstår vad jag skriver. Mvh

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Johanna,

    jag tror jag förstår vad du menar. Sök till Korrespendensgymnasiet>>, är mitt råd till dig. Nu kan man söka till vårterminen på Korr.

    Tips: du kan kanske ta med dig någon mat hemifrån för att komplettera lunch på skolan. Det måste finnas vego-alternativ i skollunchen... men jag förstår att du kanske tycker det är inte så stor variation. Men om du kan ta av vego-maten på skolan + komplettera med ngt. eget, som du tar hemifrån - kanske kan det bli en godtagbar lunch för dig? :)

    Vänligen och lycka till med ansökan till "korr" och med skolan och träningen!

    Julia SYV