Aicha
    Hej! Jag har tänk att gå naturvetenskapsprogrammet men jag Är mer intresserad utav samhällsämnerna nu i grundskolan, spelar det stor roll? Jag vill gå naturvetenskapsprogrammet just för att det är en bred linje, jag är väldigt intresserad av matte också!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hej Aicha,

    om du är väldigt intresserad av matte, då rekommenderas det Naturvetenskapsprogrammet eller Teknik. På NAochTeknik Iäser man det avancerade mattespråret i snabb takt.

    Samhällsämnena kan man välja till - inom programfördupningen och/eller som kurser inom Individuellt val.

    Du kan göra test på Gymnasieguiden.se>> och se vad dator säger om vilket program på gymnasiet som passar dig bäst. :)

    Boka prova-på dag /skuggning/ på Naturvetenskapsprogrammet och kanske också på två eller tre olika skolor, då kan du känna på hur det är att gå på NA.

    Bästa hälsningar

    ANNA